.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بالاخره سریال پایتخت 2 به پايان رسيد ؟!
محمد جونیان
بالاخره سریال پایتخت 2 به پايان رسيد ؟!

(محمد جونیان – خبرنگار مطبوعات) بالاخره پس از ماهها کشمکش و بگير و ببند و انتقادها ... سریال پایتخت دو از شبکه سراسری یک سیمای کشور پخش و به پايان رسيد و سعی شد کام مردم ما هم در عید نوروز سال 92 با بخش این سریال شیرین شود که انشاالله شده باشد؟

و امّا اصل مطلب باید عرض کنم همه ی حرف ما این بود که نباید برای خنداندن مردم با فرهنگ آنها بازی کرد حالا چه مازندرانی باشد چه دیگر استانهای کشورمان.
اگر حضرت آیت الله طبرسی نماینده مقام معظم رهبری در مازندران گله داشتند و اعتراض کردند و یا مطالبی ما در همین شمال نیوز تحت عنوان ( از ماست که بر ماست تست هنرمندان مازندرانی برای سریال پایتخت) منتشر شد و طبق گزارش رسیده طی دو ساعت پیش از 20 هزار بازدید کننده هم داشت سعی کردیم دغدغه هایمان را عنوان کنیم برای جلب توجه نبود. چون آنقدر سوژه دم دست ما هست که نیاز به نوشتن این گونه مطالب نبود.
بیشتر منظورمان این بود که می شود از هنرمندانی مثل علیرضا خمسه که بنده در چندین جشنواره تئاتر کشور در محضرشان بودم و دیدم چه توانمندی خاصی دارند بهتر استفاده کرد. ایشان اگر در همین سریال اصلا حرفی نمی زد سکوتشان خود گویای دنیا حرف بوده و شاید با همان میمیک صورتشان هم مطلب را می رساند و باعث خنده مردم می شدند که عزیزان بیننده دیدند که سریال پایتخت دو ایشان آنی نبود که در سریال پایتخت یک حضور داشتند.
شاید در سریال پایتخت دو عده ای از بینندگان انتظار داشتند پدر نقی (علیرضا خمسه) باید همان کلمات و دیالوگ های آنچنانی را برای خنداندن به زبان می آوردند که به هر دلیلی اینظور نشد.
حرف ما هم همین همین بود که آقایان دست اندر کار سریال پایتخت 2 برای خنداندن مردم نمی تواند با فرنگ و آداب و رسوم و زبان و گویش و لهجه ی یک استان یا منطقه بازی کرد که همین سئوال را من در یکی از مطالباهیم خطاب به کارگردان این سریال آقای سیروس مقدم گفتم که اگر مثلاً بنده می آمدم برای خنداندن مردم از زبان و فرهنگ بومی جنوب استفاده می کردم آیا شما ساکت می نشستید و نگاه می کردید و عکس العملی نشان نمی دادید.
خوب ما هم بالاخره باید کاری می کردیم. البته این نوشتن ما باعث شد تا بعضی از آقایان به ما بتازند. به ویژه بعضی از هنرمندان که مسائلی را مطرح می کردند که نشان می داد بنده های خدا توی باغ نیستند. ببخشید که خیلی اوپن صحبت می نویسم. چون همیشه سعی کردم ساده بنویسم چون حرف دل را نمی شود با رنگ و لعاب نوشت و یا عنوان کرد و اما خطابم به هنرمندان مازندرانی. چرا شما خودتان را دست کم می گیرید و چرا به محض اینکه یک کارگردان یا یک بازیگر مثلا دو تا سریال بازی کرده وقتی پیشنهاد کاری را به شما می دهند خودتان را گم کرده و دربست در اختیار قرار می گیری. خدا وکیلی شما هیچ چیز کمتر از آنها ندارید. اگر در کل کشور چه سینما و چه تلویزیون هم ببینید اکثر هنرمندان مطرح کشور شهرسانی مثل من و شما هستند. اما ما هم نباید شأن مان را پایین بیاوریم که مثلا یکی از عوامل تولید همین سریال پایتخت دو در مصاحبه اش با یکی از نشریات بگوید که عین مطلب وی را عرض کنم (از برخی از بازیگران مازندانی تست گرفته شد که لهجه محلی آنها بسیار نازیبا و زننده بودو اما ما که در این مجموعه بسیار بهتر و درست تر از آنها با این گوش صحبت می کنیم (به تمسخر زبانشان محکوم می شوم و...) برادر و خواهر هنرمندم ما نباید کاری کنیم که آنها به ما آموزش زبان و گویش و لهجه بدهند و دلسوز فرهنگ ما باشند.
البته اگر دلسوز باشند که چه بهتر اما؟! به هر حال هر طور بود این سریال به کار خود پایان داد چون بخش داستان و استفاده از موسیقی محلی و ... مورد بحث ما نیست. لذا نیاز نمی بینم در این رابطه گپی بزنم اما اجازه می خواهم یک گپی هم با آقای سیروس مقدم کارگردان محترم این سریال داشته باشم.
برادر من اگر شما در این سریال از بروبچه های مازندرانی در بعضی از قسمت ها بسیار کوتاه استفاده کردید لطف در حق آنها نکردید چرا که خوب می دانید که اگر شما می خواستید برای یک سکانس کوتاه چند دقیقه ای از بازیگران استفاده می کردید که در تهران یا ... می آورید هم باید هزینه رفت و برگشت آنها را می دادید هم قرار داد می بستید و هزینه چند روزماندن آنها در کنارتان را هم پرداخت می کردید. امام عزیزانمان عاشقانه و بی ریا شاید هم بدون دستمزد آمدند و بازی کردند پس بدانید هنرمندان ما مثل مردم مازندران مهمان نواز و با محبت و با صفا هستند و اگر ما هم حرفی می زنیم چون دلمان برای فرهنگ ما زبان و لهجه و گویش و مهم تر از همه مردم مان به ویژه هنرمندانمان می سوزد. انشاالله روزی برسد ما انجمنی یا صنفی یا ... در استان داشته باشیم که اگر کارگردانی آمد برای ساختن سریال یا فیلم حتما با این انجمن یا صنف هماهنگ کنند تا حق و حقوق و شأن این عزیزان حفظ شود که صدا و سیمای مرکز مازندران می تواند در این راه پیش قدم باشد. البته کارهائی را هم صدا و سیمای مازندران انجام دادند خلاصه آنهائی که از مرکز می آیند به صدا و سیما مراجعه کرده و هنرمندان و بازیگران مورد نظر را از راه صحیح انتخاب کنند.
در پایان برای همه ی این عزیزان چه کارگردان سریال پایتخت دو و چه تهیه کنندگان و هنرمندان به ویژه علیرضا خمسه استاد عزیزم تقدیر و تشکر می کنم. علي الخصوص کارگردان این سریال آقای مقدم که سعی کردند دغدغه های نماینده ی حضرت آقا در استان و مردم این استان را لحاظ قرار بدهند تشکر می کنم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

همشهری 14 فروردين 1392
چقدر قشنگ زبونشون رو چرخ میدهند جل الخالق
نا شناس 15 فروردين 1392
ضعف مدير كل ارشاد است كه با فرهنگ ما بازي ميشود
نا شناس 15 فروردين 1392
مديران فرهنگي كجاند كه پاسخ بدهند
نا شناس 15 فروردين 1392
به حال استان بايد گر يه كرد نمايندگان. استاندار مدير كل ارشاد
خبرنگار 15 فروردين 1392
باسلام وعرض ادب به مخاطبان
بنده تنهاچندقسمت ازاین سریال رودیدم ومتأسفانه به اقوام لر وترک رشک بردم
چه بسا هروقت جسارتی واهانتی به فرهنگ وقوم وقبیله شان شده ایستاند
قیام کردند تامتولیان بابیان عذرتقصیرشان ازمعترضین درخواست عفوکنند صدافسوس که مردم این خطه آن غیرت وهمیت راندارند.
وصدالبته بی کفایتی و...ارشاداستان که باخاموش نشستنش بستررابرای جسارت هرچه بیشتردرمیادین وزمان های آینده فراهم کرده
ازماست که برماست
ساروی 15 فروردين 1392
واقعا تاسف آوره.. باید به حال ما مازندرانی های بی غیرت تاسف خورد... هیچوقت جرات چنین کاری با اصفهانی ها بود؟؟؟؟؟؟
واقعا متاسفم...
نا شناس 15 فروردين 1392
اتفاقا کارخوبی بود چرا شماها همش بدبین هستین صداوسیما تابحال چندسریال درباره گویش مناطق مختلف ساخته این هم یکی از آنان ...
نا شناس 16 فروردين 1392
اقای جونیان دردت اینه که تو را بازی ندادند دندون تیز کردی جای خمسه را بگیری من مقاله اول شما را خوندم وبا اون نوشته خواستی برای خودت جای پا باز کنی که موفق نشدی این اعتراض را نوشتی خودت تو نقش های طنزی که داشتی بیشتر به فرهنگ ما توهین کردی در این سریال شاد و نوروزی نه که هیچ توهینی به فرهنگ ما نشد بلکه اداب و رسوم و خرده فرهنگهای ما را به کل ایران معرفی کردند چرا به احترام وزندگب با صداقت خانواده نقی با ببا بیا پنجعلی اشاره نمی کنی که عروس خانواره جقدر حرمت پدرشوهرش را نگه میداره که در هیچ جای ایران پیدا نمیشه چطور به زندگی در شرایط سخت اقتصادی خانواده نقی با صفا وصمیمیت اشاره نمی کنی شما با عینک بد بینی به سریال نگاه کردی ودیگران را هم تحریک میکنی ملتها واقوام برای معرفی خرده فرهنگ خودشان میلیاردها ریال هزینه می کنند این سریال بدون هزینه خرده فرهنگ مازندران را به کل ایران معرفی کرد
هموطن 16 فروردين 1392
وقتی نظرارونمیذاری چه حسنی داره سرچ کردن این سایت اخوی
مرتضی 16 فروردين 1392
آقای جونیان !داداش گلم ! که به عنوان یک پیش کسوت رسانه ای برای من خیلی دوست داشتنی و قابل احترامید مشکل ما با این چند خط مطلب حل نمیشه . خانه از پای بست ویران است .... جائی که آقای تنابنده تنها محل معرفی خود و هنرمندیش را در سریالی میبیند که فرهنگ مرم دیارش را به سخره گرفته اند یقه ی چه کسی را باید جمع کرد؟ خداوکیلی هنرمندهای اصفهانی ٰ آذری و ... هم فهم و شعور مردمشان را اینطور پائین و عقب افتاده نشان میدهند ؟ آقایان xوgکه اسمشان در تیتراژپایانی قطار شده بود و متاسفانه بعضیها از کسانی بودند که دغدغه فرهنگ بومی و ((فولک)) را دارند لطفا آقا کلاه خود را قاضی کنید و قضاوت کنید . این حق این مردم ساده و بی آلایش نبود .
مازندرانی 16 فروردين 1392
دوست عزیزم جناب جونیان ضمن احترام به احساسات پاک جنابعالی باید بعرض برسانم اینقدرها هم که حنابعالی موضوع رو بزرگ وبدین صورت مطرح کردید نیست که حتی دراین خصوص پای نمایندگان محترم استان را به میان بکشید اگرهم انتقاداتی باشد شما در مقاله خود به نکات بارزی اشاره نکرده اید که بتوان به آن استناد نمود خداوکیلی بکاربردن نکات و لهجه شیرین محلی مان دراین سریال بیشتر شما رو آزرده یا استفاده نکردن ازهنرمندان محلی منجمله جنابعالی !!! درهرصورت من باب شوخی بقول ارسطو حساس نشو حساس نشو خودمونیم تودیگه زیادی حساس شدی
طاها ساروی 15 فروردين 1392
واقعا خودت فهمیدی چی گفتی؟ازبرنامه های بی سروته شبکه مازندران خیلی بهتر بود واقعا عاذی کارکرند فرهنگ مازندران راعالی وبهتراز به اصطلاح هنرمندهای مازندرانی شبکه مازندران معرفی کردند
مانی 15 فروردين 1392
حالاکه به همه ثابت شد تا علی آباد مازندرانی حرف میزنند مردم غرب استان ببینند اینکه مردم یک منطقه به لهجه استان همسایه حرف میزنند دلیل بر جداشدن نمیشود.
نا شناس 15 فروردين 1392
مديران سيما و ارشاد ضعيفند بابا
نا شناس 16 فروردين 1392
اینکه ما نمیتونیم ببینیم که در باره ما فیلم میسازند از اعتماد به نفس پایین ماست .
باور کنید لهجه ما هیچ عیب و ایرادی نداره و بسیار زیباست .
من که تو ایام عید به چند شهر ایران سفر کردم احساس کردم مردم با دیدن این فیلم نسبت به مازندرانی ها مهربون تر شدند و انگار یکی از بازیگرهای فیلم رو دیده بودند .
فیلم بسیار زیبایی بود
نا شناس 16 فروردين 1392
جناب آقای جونیان،استاد!!لا اقل مقالتونو درست ویرایش میکردین تا مجبور نشیم واسۀ خوندنه مقالتون،عذاب بکشیم!!شما برای نوشتن مقاله در باب ضعف یا قوت یک اثر،باید به نکاتی توجه میکردین که متأسفانه فقط به مورد لهجه ها اونهم بطور خیلی مبتدیانه،اشاره کردین.شما به جهت روشن شدن افکار عمومی ویا یک الگوی درست برای مقایسه کردن ،یک نمایش یا فیلم سینمائی،یا تله فیلم،از یک مازندرانی،مثال بزنید.استاد، شمائی که توانائی خلق یک اثر کوتاه ولی تأثیرگذار رو ندارین چطور میخواین،از بقول شما(تهرونی ها ) ایراد بگیرین؟!رسانۀ استانی ما هم قادر به ساخت مجموعه های اجتماعی،فرهنگی و نمایشی با لهجۀ مازندرانی،نیست.برنامه های شبکۀ استانی ما با زبون مازنی فقط شده برنامه های طنز نوروز،برهان،خار برار.درصورتی که نیت مدیران بالا دستی برای راه اندازی شبکه های استانی،ترویج فرهنگ،لهجه و گویش محلی است.حتی خبر مازندرانی هم نداریم.توی این بازار شام برنامه های سیمای طبرستان،فقط صدای مازندران،تمام پتانسیل خود را برای ترویج زبان و گویش مازندرانی،به میدان آورده که جا دارد از تمام زحمت کشان رادیوی مازندران تشکر کرد.آقای جونیان،بزرگوار،منتظر یک اثر آبرومند از یک مازنی با لهجۀ مازندرانی و برای سربلندی مازندرانی هسیم. عزت مزید بزرگوار.(منتظر انتشار هستم،شمال نیوز!!)
0111 16 فروردين 1392
خدمتتان عرض کنم اول برین ببینید تو چند سال اخیر تو همین شبکه تبرستان خودمون لهجه مازنی رو به چه شکل جلوه دادیم اکثرا تو فیلمها ادمای طبقه ضعیفو سطح پایین و کم سواد جامعه با لهجه مازنی صحبت میکنن چند درصد تو اخبارها و تو گفتگوها + میزگردها مازندرانی صحبت شده پس خود ما در درجه اول احترام خودمونو نگه نداشتیم بقولی احترام امامزاده رو متولیش داره حالا میریم از مقدم و تنابنده بد میگیم خودتون قضاوت کنین در درجه اول خودمون مقصر نیستیم ؟باتشکر 0111
رضااز قائمشهر 17 فروردين 1392
چی شد تو فیلمشون بازیت ندادن یا تست دادی رد شدی؟
نا شناس 17 فروردين 1392
غلطهای املایی ودستوری:
فرنگ
مطالبهایم
اپن صحبت می نویسم
سادع
امام
برای این عزیزان........................تقدیروتشکروتشکرمی کنم
درآخراینکه دیدیدکسی به اعتراضتان توجه ای نکردفراربه جلونمودید
ود
بابل 17 فروردين 1392
با تشکر از نویسنده محترم:
همه ما ایرن سریال رو دیدیم و با اینکه شمالی بودیم متاسفانه به لهجه و گویش بازیگراش خندیدیم ...
به عقیده من سریالی که فقط برای خندیدن مخاطبش از گویش یک اقلیم استفاده می کنه نشان از ضعف سناریو و کارگردانش داره ...
اگه موضوع به خندوندن بینندگان تلویزیون بود صد البته بدون هیچ جبهه گیری لهجه ترکی ,لری بسیار سوژه تر هست اما مردم ترک زبان ارومیه که هنوز تراکتور رو تراختور می گن و می نویسن هیچگاه اجازه نمی دن شبکه ملی, اونها رو به صخره بگیره ... دوستان اگر حافظه تاریخی خوبی داشته باشن خاطرشون هست که روزنامه ایران رو بخاطر کاریکاتور ی به زبان ترکی توقیف کردن ...متاسفانه خود شاهد بودم که مسافران با نیشخند مازندرانی ها رو نقی صدا می زدنند و می گفتند :نقیه ؟؟
رضا 17 فروردين 1392
1- آقای جونیان مسبب غلط های املایی نیست و باید شمال نیوز ویرایش کند
2- یه سری از دوستان می گویند چرا با عینک بد بینی می بینید سوال اینست چرا شما اینقدر خوش بین هستید ؟؟؟؟؟؟
3- سریال در کل به لحاظ فنی خوب بود ولی به لحاظ محتوایی فکر کنم نهایت سعی رو کردن کسی رو نرنجونن که موفق نشدند .
4- ظرفیت خودمان را بلاتر ببریم
5- من با آقای جونیان کاملا موافقم یه سرمایه گذاری مناسب می خواد با همین هنرمندای مازندرانی سریالی بسازیم که در سطح کشور نمره عالی بگیره . اینقدر خودتون رو دست کم نگیرید .
نا شناس 16 فروردين 1392
آقای جونیان عزیز؛واسه اینکه بازیت ندادن ناراحتی؟!!!!!!!!!!! اشکال نداره ایشالله پایتخت 3 بازیت میدن
علی 16 فروردين 1392
باید با کارگردان و ونویسنده این سریال برخورد قضایی و جدی بشه
که این طور مردم با فرهنگ و ولایت مدار شمال را مسخره دیگران کرده است
نا شناس 17 فروردين 1392
واقعاً جای تأسف داره که مسئولین ما برای تمسخر فرهنگ مازندران برای عرض خسته نباشید نزد گروه فیلم سازی رفته و از آنها برای تمسخر فرهنگ مازندرانی تشکر کردند.
ناشناس 18 فروردين 1392
با تشكر از نويسنده محترم - مديران محترم استان بايد پاسخگو باشند كه سازندگان مجموعه به خود اجازه دادند به فرهنگ چندهزار ساله مردم عزيز و خونگرم مازندران اينگونه توهين شود متأسفانه .........
موسی حشمتیان 18 فروردين 1392
آقای جونیان من همه مطالب شما را در رابطه با این سریال یعنی پایتخت یک در سال گذشته نوشته بودید و حتی در شمال نیوز در 3 قسمت مطلب شما را خواندم احساس من این بود که از روی دلسوزی و دغدغه شما بود. شاید اگر هر کسی جای جناب عالی بود بخاطر اینکه خود شما از بدنه صدا و سیما هستید این کار را انجام نمی داد و ای کاش عزیزانی که بد قضاوت کرده و عنوان می کنند جونیان بخاطر بازی نگرفتنش یا بازی نکردن در این سریال دست به ا نتقاد زده یکبار دیگر مطلب را مرور می کردند، متوجه می شدند که اینطور نیست چرا که به نظر می رسد نیازی نیست پس از 30 سال خودشان را مطرح کنند.
اسماعیل عظیمی 19 فروردين 1392
آقای جونیان بهتر کمی منصفانه برخورد کنید ، البته حرفهای شما مهم هم نیست ، بگویید، چون هر کسی نوع نوشتار شما را بخواند میفهمد چه ذهن پریشانی دارید ، من تعجب میکنم شما با این ادبییات نادرست نوشتاری تون چطور تو مطبوعات فعالیت میکنید همان طور که میتوان پرسید شما چطور به عنوان کارشناس تعزیه در استان مازندران در حال فعالیت هستید !!!!!!!!!!
و اما سریال پایتخت که شما از آن نقد میکنید ، همین قدر را بگوییم خوشحال باشید از این که سریالی به این زیبایی به فرهنگ مردم مازندران پرداخته
نا شناس 19 فروردين 1392
قلم بسیار ضعیفی داری بردار نویسنده!و این ضعف با بقول شما اوپن صحبت کردن(اصطلاحی که در هیچ فرهنگ لغتی یافت نمیشود)قابل پوشش نیست
نا شناس 19 فروردين 1392
تمسخری در کار نبود آبا وقتی یک مازندرانی فارسی صحبت میکنه جور دیگه ای صحبت میکنه یا آیا فرهنگ اون قشر از اهالی محترم مازندران جور دیگه ایه اگه یاشه میشه مستند شکایت کرد وگرنه جای اعتراضی نیست
نا شناس 19 فروردين 1392
اقای برنامه های که شما در مرکز مازندارا ن با اون نوروز مسخره هستید صد بر ابر از پایتخت بدتر هست چرا توهین شد فرهنگ ما لهجه ما همینه به نمایش گذاشته شد خیلی از فیلمها با لهجهای مختلف ساخته شد ما شمالها از اینکخ لهجه داریم احساس ضعف میکنیم ودر فارسی صحبت کردن میخواهم ادا در بیاوریم چرا مگه یک ترک یا لر من ندیدم در صحبت کردن ادا در بیاورن و لهجه شون غلیظ کنند نکات بسیار ریز و جالب خصلت های مازندران رو نشان داد انتقاد نکرد که شما دایه مهربانتر از مادر شدی اون چیزی که هستیم رو نشان داد اشکالش چی بود شما فکر میکنید با اون نوروز مسخره بازی میکنید فقط هدف شما مسخره بازی است بنظرم پیامی ندارید فقط بخاطر شما شبکه پنج رو اصلا نگاه نمیکنم
مهدي 19 فروردين 1392
با سلام خدمت تمام دلسوزان فرهنگ مازندراني يك سوال برايم پيش آمده كه هيچ كدام از مطالب عنوان شده جواب آن نبود و ان هم اين است كه چرا زمانيكه اعلام شد قرار است پايتخت 2 ساخته شود كسي اعتراض نكر د و تمام اعتراضات به مهندس دامادي تنها معترضي كه داراي مسوليت بوده انجام مي شده حالا هنوز هم دير نشده قرار است فرهنگ عزيز ما در كشور تاجيكستان به عنوان پايتخت 3 زير سوال برود عزيزان كاري كنيد اگر دلسوز هستيد . جلوي برنامه هاي بي محتواي شبكه تبرستان را بگيريد اگر به حق هستيد.
محمد 20 فروردين 1392
با سلام خدمت جناب جونیان. چند سوال از شما و همکارانتان داشتم:
1- در مقدمه از "بگیر و ببند" صحبت کردید. شما که خود را نویسنده و پیشکسوت می دانید می توانم بپرسم در این سریال چه کسی را گرفته اند؟ بگیر و ببند واژه درستی در این مقاله نیست.
2- شما در برنامه های محلی که در سیما اجرا می کنید اغلب وقتی به یک روستایی می رسید وقتی از او سوالی می کنید در عین حال سعی می کنید خودتان از جانب او به نوعی پاسخ هم بدهید. به نظر من این رفتار شما توهین به مازندرانی ها و از جمله روستاییان عزیز است.
3- می خواستم از شما به عنوان پیشکسوت بپرسم که خبر دارید چرا وقتی شما مجریان عزیز به روستاییان می رسید همیشه در پایان برنامه از انها می خواهید که برای دوربین دست تکان بدهند. به نظر این رفتار شما و همکارانتان توهین به روستاییان است. مثل این می ماند که می خواهند با یک بچه رفتار کنند.
4- گلایه از شما زیاد است . از جمله اینکه چرا وقتی عیب های ما را و حتی رفتارهای ما را به زبان هنر بیان می کنند(به طور مثال در همین سریال پایتخت) شما این را به حساب توهین می گذارید. یعنی می خواهید بگویید از زبان مازندرانی برای خنداندن مردم در هیچ کدام از برنامه های شبکه 5 تبرستان استفاده نمی شود ؟ !!!. انگلیسی ها می گویند اگر ما قدرت تحمل تمسخر دیگران را داشته باشیم برای ساختن خودمان صبوری بیشتری به خرج خواهیم داد. جال گیرم که در سریال پایتخت به خیال شما و دوستانتان توهینی به مردم مازندران شده باشد(به نظر من اصلا اینگونه نبوده) حالا چرا سعی نمی کنید از دیگران بخواهید که توهین هایی که جنابعالی و همکارانتان در حق روستاییان روا می دارید نیز به شما گوشزد شود.
5- در آخر می خواستم منظورتان را از تشکیل انجمن و صنف بپرسم. می خواستم بدانم از کی تا به حال می شود هنر را در یک محدوده و غالب جای داد؟ فکر نمی کنید با این روش ها جلوی رشد هنر در مازندران را دارید می گیرید (که تا به حال نیز چه کرده اید و می کنند !)
نا شناس 20 فروردين 1392
آقاي نويسنده ، فرهنگ مازندران ريشه در دين اسلام داره و هر چيزي كه رنگ خدايي داشته باشه رو به زوال نميره .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.08 seconds.